Eelkõige tuuakse artiklis välja Soome lennufirma Finnairi nädalavahetuse raskused. Kaks Finnairi lendu Helsingist Tartusse pidi häiritud GPS-signaali tõttu tõttu tagasi pöörduma.

GPS-i segamine on tehniliselt suhteliselt lihtne operatsioon, mille käigus saadab segaja piisavalt tugevat raadiosignaali, et varjata GPS-satelliitide omi. Üldjuhul saab maanduda ka ilma GPS-signaalita, kuid Tartu lennujaam on üks väheseid, kus lähenemiseks on selle olemasolu vajalik.

„Kui keegi lülitab öösel sõites teie esituled välja, olete ohus. Olukord Läänemere piirkonnas Venemaa piiri ääres on muutumas liiga ohtlikuks, et seda ignoreerida,“ ütles Leedu välisminister Gabrielius Landsbergis.

Eesti välisminister Margus Tsahkna lisas, et küsimust tuleks arutada liitlasriikidega. „Me näeme, et GPS-i segamine on osa Venemaa vaenulikust tegevusest. Neid loetakse hübriidrünnakuteks. Need ohustavad meie inimesi ja meie julgeolekut ning me ei kavatse seda taluda.“

GPSi ekspert Dana Goward kinnitas, et häirimise tõttu suureneb õnnetuse tõenäosus. „Kui signaal navigatsioonist eemaldada, muutub lendamine vähem tõhusaks ja vähem ohutuks,“ ütles Goward.

Signaali tõrgetest on teatatud Poolas, Baltikumis ja Soomes juba paar aastat, kuid probleem on alates möödunud sügisest kasvanud.